ההנחיה לסילוק סיכונים
27 במרץ 2024הפתעה עצבנית: המהפכה המשפטית עם בוטים מתקדמים | ארוחת הבוקר המפתיעה | מרתקת טכנולוגיה של בינה מלאכותית
4 באפריל 2024השבוע בכנס השנתי של החברה בלאס וגאס, אדובי הדגישה כי AI היא חלק בלתי נפרד מתידה ושהיא מתכננת לנצל את השינוי הטכנולוגי הגדול הזה. אנחנו עכשיו מצטרפים לדובר של אדובי, דיוויד וודוואני. דיוויד, תודה שהצטרפת לתוכנית.
רוצה להתחיל להתחיל עם נתון חשוב של אדובי. אדובי רואה את השוק היעד שמגיע ל-293 דולר אמריקאי ב-2027 מול 205 מיליון דולר שנתונים היו ב-2024. זה קפיצה יפה, מה שמסביר את הקפיצה הזו כמה מהשוק הזה אתה חושב שאדובי יכול לכבוש בסוף דבר?
תודה על השאלה. זה בהחלט שוק שיווקי בשוק העולמי ומזה נובע מהעובדה ש-AI המפיקה נוצרה על ידי אדובי מסייעות בהפקת יצירתיות, תקשורת, חוויה של יצירתיות והופכת אותם לנגישים יותר לכולם, מה הרבה הקטנים והארגונים הגדולים ביותר. אנחנו כבר עושים עסקים בכל הטווח הזה, יש לנו הזדמנויות אחרות בדרך כלל בעבר. אנחנו מרגישים שאנחנו מוצאים את הפעילות שלנו בשוק הזה ואנחנו מאוד מתרגשים מההכרזות שהיו לנו אתמול בכנס.
בוא נתחיל לעקוב אחרי כמה מההכרזות האלה. ראשית, הצגתם את שירותי Firefly. תסביר לנו מה זה בדיוק ומה זה יפעיל עבור לקוחות אדובי?
לצופים שלא מכירים את Firefly, זה כלי שמטרתו לפתרון משולב לבעיות הקשורות למהירות התוכן. כל עסקי נאבק עם המהירות של התוכן שלו וצריך לחשוב על התוכן שלו כשרשרת אספקת תוכן. איך מתחילים בתכנון של מה שאתה רוצה לבנות, איך אתה עובר דרך פתרון של יצירת התוכן הזה, איך אתה מחליט איך להפעיל אותו ולהפיץ אותו ובאילו ערוצים אתה רוצה שהוא ייצא, ואיך אתה מודד אותו. כל זה מתרחש על פלטפורמה אחת אפשר לנו לנהל את השטח של התוכן שנוצר. תוכן הוא הדלק של הכלכלה הגלובלית ותוכן דיגיטלי הוא באמת הדרך שבה הארגונים צריכים לעבוד כדי לעסוק בלקוחותיהם ולגדול ולהתרחב בעסק שלהם. זהו פתרון יחיד שמאפשר להם לעשות את כל השלבים הללו.
אנחנו מדברים על AI ועל החדשות בתחום ה-AI מכריזים עליה פה. יש שאלה אחת שבטוח שמעניינת מאוד את המשקיעים, והיא מתי הם באמת מונטיזציה של AI. האם זה יקרה ב-2024 או 2025?
אנחנו היינו ברורים מאוד עם המשקיעים שלנו מבקרים בפרוליפרציה של הפעלה בטכנולוגיה הזו, החל מאוקטובר של שנה שעברה כשהפכנו את הטכנולוגיה הזו לזמינה באופן כללי. מאז הצטרפנות לראות יישום מדהים של הטכנולוגיה הזו. ראשית, אחד הדברים המרכזיים בדרך שבה אנחנו משתמשים ב-AI הוא אנחנו בונים מוצרים אחראיים, כך שכולם יודעים על מה אנחנו מתאמנים. שנית, אנחנו משתלבים את זה בכל הכלים שלנו, מפוטושופ ועד אדובי אקספרס ועד למוצרים הארגונים שדיברנו עליהם לפני כן. אנחנו כבר מעל 6.5 נכסים כלכליים עם זה ומרגישים מאוד טוב על יצרוליפרציה הזו. עכשיו אנחנו מתחילים לחקור דרכים שונות למונטיזציה יותר פעילה. אמרנו שצריך לראות חלק מהיתרון מזה בחצי האחרון של השנה הזו ובהמשך, אבל אנחנו רוצים מהאימוץ וזה נותן לנו את כל הידיים שאנחנו צריכים למצוא את זה בזמן.
דויד, כשאנחנו מדברים על AI יש נושא שמתעורר ובצדק וזה נושא זכויות יוצרים. מעניין לציין שאדובי מספקת הגנה משפטית למשתמשים, נכון? תסביר לנו על זה.
זה נושא מאוד חשוב ותודה ששאלת על זה. אני חושב שהוא לא מקבל מספיק תשתית בתקשורת. הבעיה עם AI היא גם שאלה וגם אנחנו צריכים לעבוד איתו לגבי לאיך הAI מתאמן, איפה אנחנו מקבלים את התוכן ואיך אנחנו יכולים לתוכן הזה להיות מאומן. אדובי היא אחת מהחברות שמאמנות את המודלים שלנו על התוכן שיש לנו גישה ורישיון מלאים אליו. אנחנו גם מאוד רלוונטיים לאופן שבו אנו מאמנים את הרישיון הזה, כך שכל מי שמשתמש ב-Generative AI, אם הוא ארגון, אנחנו האופציה היחידה בשוק. השניים עושים הוא שכל מה שהוא עם הבינה המלאכותית שלנו, או כל כלי אחר שלנו לעניין כך, מכיל את התאימות של התוכן. כלומר, יש כמו זה דיגיטלי שמציג איך התוכן שנוצר ואנחנו חושבים שזה דבר מאוד חשוב, במיוחד בשנה של בחירות כשמעלה 50% מאנשי העולם יצאו להצביע.
אני רוצה לחזור לשאלה על המשקים. אתה מדבר על ה-TAM שלכם, השוק היעד, ואתה רואה את הצמיחה באמצע העשור, אבל אתה משער צמיחה של כ-10%. יש משקיעים שמקשיבים לזה וחושבים שאדובי היא מובילה אמיתית היא צריכה לצמוח מהר יותר מהשוק כולו. מה תגיד להם?
אני חוזר על זה שאדובי תמיד ראתה את השוק בצורה רחבה וזו היא הדרך שהפכה אותנו לחברה אנחנו היום. כמובן שאנחנו יכולים לקבל פעולות שיגרמו למנות יותר גבוהות בקרוב, אבל אנחנו מרגישים שהמשחק הנכון לעשות עכשיו הוא להגיע לאחד מהטכנולוגיה שלנו ולשחרר את הערך והמוניטין בזמן הזמן. נו זה עניין של וודאות שאדובי ו-Firefly ו-Gen Studio הם המקומות שארגונים ואנשים יגיעו אליהם כדי ליצור תוכן עם יותר וגם המוניטין והמוניטיזציה יבואו.
דויד, תודה רבה על הצטרפותך לתוכנית היום, אני מעריך את הזמן שלך.
תודה על הזמן שלך, ג'וש. תודה שהזמנת אותי.